Dag 1 - Presentera mig & min häst.

Jag skriver kort om mig då & lite om hästarna.

(skriver bara om hästarna jag brukar rida nu alltså wille & tingeling, de är ju de jag rider mest nu.)

 

Mig: Jag heter då Melinda Berg, är snart 14 år och bor i Göteborg.

Vi är 6 stycken människor i min familj & har också 5 djur.

Mamma, pappa, 2 stora-systrar & 1 lillebror, sen har vi också

1 hund, 2 kaniner & 2 katter + fiskar.

Jag började rida när jag var 7 år ungefär på allebyridskola.

Där rider jag även idag, men ska nog sluta där snart & skaffa foderhäst

ifall jag hittar någon, kommer ändå åka till alleby ungefär 1 gång i veckan

för att hälsa på hästarna & kompisarna.

 

Hästarna: skriver om de hästarna jag rider ofta nu vilket är wille & tingeling.

 

Wille:

Wille kom till alleby för ca. 2 år sedan, jag började gilla honom direkt.

Jag har ridit han jättemånga gånger och han är underbar!

Han kan vara lite busig & bockig ibland, men det är ju bara kul! :)

Han är faktiskt duktig på allting typ, grym i hoppningen, bra i dressyren &

bra i gymkhanan.

Han är en pigg häst, men inte het.

Jag älskar honom!♥

 

Tingeling:

Tingeling kom till alleby detta året, henne började jag också gilla direkt.

När man red henne var hon stark & pigg, men om man lugnade ner henne

gick hon jättebra!

När man hoppar brukar hon sticka, då är det bara att lugna ner henne,

hon vägrar typ aldrig och är helt grym.

Hon passar inte till gymkhana.. då hon inte tycker om det. (sa hennes förra ägare)

Men hon är awesome i hoppningen & dressyren!

Jag älskar henne.♥

 

 

hej

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0